dinsdag 22 april 2014

Op weg naar Troyes; dag 25 en 26

Het zijn lange en een beetje eenzame dagen. Maandagmorgen al vroeg vertrokken. Na door Jack weer te zijn afgezet in Montbre loop ik tussen de wijngaarden door richting het zuiden. Na een paar uur kom ik weer door Hautville, waar ik gisteren met Jack was. Ik ga weer op hetzelfde terras zitten en drink weer een cola. Hoewel het iets minder mooi weer is, zit het terras toch vol op deze tweede Paasdag. Daarna door naar Epernay, waar ik gisteren ook al was. Het hotel dat ik heb geboekt ligt helemaal aan de andere kant van de stad, aan de overkant van de Marne. Planningsfoutje.  Het hotel is van het type 'basic et très simple'. Geen douche of wc op de kamer. Gelukkig ben ik de enige en werkt het warme water prima. De eigenaar is ook erg vriendelijk en het is dus best uit te houden. 's avonds loop ik de stad in om wat te eten en eindig geheel alleen in een brasserie, waar ik overigens goed eet. Vanmorgen na het ontbijt eerst een stuk bergop gelopen, de stad uit om weer op de route te komen. Het heeft vannacht voor het eerst geregend en het is heel vochtig in de lucht. Hijgend en puffend kom ik weer op het goede spoor en daarna voor het laatst een stuk door de champagne wijngaarden. Langzamerhand verdwijnen de wijnranken weer en worden ingeruild voor uitgebreide bossen. De zon breekt door en het wordt weer mooi weer. Omdat het zo vochtig is, gaat het lopen best zwaar, maar ik doe het rustig aan, want ik heb eigenlijk tijd genoeg. Om even na tweeën ben ik al op mijn bestemming voor vandaag, waar ze voor de verandering een bad hebben. Heerlijk even ingezeten en ontspannen Dat is ook goed voor een van  mijn rechtertenen, die nogal pijn doet. Voelt als artrose. Al echt een ouwe vent.
Sinds Jack vertrokken is, heb ik eigenlijk niemand meer gesproken, behalve dan hotelpersoneel. Behoorlijk saai dus. Hoop morgen weer andere pelgrims tegen te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten