dinsdag 15 april 2014

De Franse Ardennen; dag 18 en 19

Vanuit Olloy sur Viroin ben je al snel weer in Frankrijk. Het eerste stuk gaat richting Rocroi een oude vestingstad. Dat valt een beetje tegen omdat het veel kleiner is dan verwacht en wederom doodstil. Gelukkig is de Chambre d' Hôte prima. Een heel aardig echtpaar en een perfecte kamer met mooie badkamer en 's avonds lekker meeëten met de familie. De volgende morgen doorgelopen naar Aubigny midden in de Ardennnen. Een mooie afwisselende wandeling met flink wat klimmetjes. Op een gegeven moment loop ik de hoek om langs een boerderij als ik ineens oog in oog sta met een dode koe. Het beest ligt daar voor de staldeur met poten omhoog en grote opengeperde ogen schijnbaar achteloos neergegooid langs het pad. Omdat het lijf helemaal opgeblazen is, denk ik dat hij er al een tijdje ligt. Toch een heel andere manier van met dieren omgaan dan wij gewend zijn. Op de boerderijen die ik ken worden dode dieren afgedekt totdat ze worden opgehaald.
Even verderop kom ik Charlotte en Maurice weer tegen en samen lopen we naar de Chambre d' Hôte.
Toevallig hebben we dezelfde gereserveerd en 's avonds eten we gezellig met zijn drieën.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten