woensdag 9 april 2014

Namur; dag 13

De wandeling naar Namen valt erg mee. Door een paar aardige dorpen zak ik langzaam af tot de Sambre en dan vlak voor de stad steil omhoog door het bos naar mijn hotel, dat in de citadel ligt, dus hoog boven de stad. Het hotel is een prachtig oud kasteel met een grote tuin. Veel te duur, maar wel prettig voor een keertje. Na me opgefrist te hebben ga ik meteen de stad in. Een heel aangename verassing. Een erg mooie en levendige stad aan de Maas. Ik krijg meteen het idee in een zusterstad van Maastricht te zijn. In de binnenstad zijn de ramen van de huizen omlijst met grijze steen zoals je ook in Maastricht ziet en er is een prachtige stenen brug over de Maas. Verder veel gezellige pleinen met terrassen en restaurants. Een paar uurtjes rondlopen is geen straf en als ik na het eten weer naar mijn hotel klim in de citadel heb ik een voldaan gevoel. Zeker nog eens terug gaan, want deze stad is de moeite waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten