maandag 7 april 2014

Bossen, heuvels en kasseien; 7 april; dag 11

Vanmorgen  weer laat vertrokken uit Brussel omdat er nog wat zaken geregeld moesten worden. En weer mooi wandelweer.de stad in zuidoostelijke richting verlaten. al gauw kom je dan in het Zoniënwoud. Een prachtig en groot bos, zeker in deze tijd van het jaar.
Na een tijdje in het bos gelopen te hebben kreeg ik het gevoel de verkeerde kant op te gaan. Een snelle check en ja hoor helemaal fout. Balen want dat is zeker vijf kilometer extra. Gelukkig vind ik de goede route vrij snel weer terug. Stevig doorlopen nu door dit prachtige bos. Voor het eerst is het echt stil. Er verschijnen steeds meer heuvels in het landschap en ik moet er nu ook overheen. Klimmen dus! Wat ook verandert is dat er geen asfalt meer is, maar kasseien. Eenmaal uit het bos, steeds meer stenen wegen en dat loopt niet echt fijn. Wel in een rustiger gebied nu, met een meer landelijk karakter. Aan het eind van de middag arriveer ik op mijn overnachtingsadres bij een kunstenares in Ohain, een klein dorpje, zuid oostelijk van Brussel. Het adres waar ik heb geboekt voor de nacht, blijkt een mooie traditionele B&B met houten vloeren en veel kunst overal. De mevrouw van de B&B is erg vriendelijk en helpt me goed op weg met informatie. Gelukkig is er ook een fijne badkamer, want na zo'n lange wandeling is lekker kunnen douchen een zegen. In dit 'gat' is er zowaar wel een restaurant; een Thai die helemaal vol zit en waar ik echt prima heb gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten