maandag 30 juni 2014

Pamplona

Ons hotel blijkt midden in het centrum te liggen, direct naast het centrale plein. Nadat we ons geinstalleerd hebben gaan we eerst iets eten op het plein. Dat wordt omringd door mooie oude huizen en gebouwen en er is volop keus uit terrassen. Daarna gaan we wat zaken regelen, zoals het terugsturen van schoenen en warme kleding. Ik gok er op dat ik die trui niet meer nodig heb en de schoenen blijken niet geschikt voor mijn gevoelige teentjes en zijn inmiddels vervangen door andere exemplaren die goed bevallen. Gerd moet nog even langs de gehoorapparatenman om een klein gebrek te laten repareren. Als ik mijn pakje heb ingeleverd bij de post loop ik naar de kathedraal, want volgens Gerd is die zeer de moeite waard. Pamplona blijkt een hele leuke en levendige stad te zijn met leuke straten in het oude gedeelte. Veel leven op straat mooie gebouwen en kerken. De kathedraal is inderdaad prachtig en er is een tentoonstelling over het verleden van de stad waar naast beeld en geluid ook gebruik gemaakt wordt van geuren om een beleving te creeren. Geeft een heel bijzonder effect kan ik zeggen. Als ik de kerk uitloop hoor ik ineens mijn naam en tot mijn verbazing zitten Gerd en Henk al op een terras naast de kerk aan de wijn. Dat ziet er zo aantrekkelijk uit dat  ik direct aanschuif. Daarna gaan we allemaal nog even ons eigen gang en dwaal ik nog wat door de straten. De stad is eigenlijk veel leuker dan ik had gedacht en ik had nog wel wat langer willen blijven, maar dat kan nu even niet, want we hebben al afspraken voor morgen en Gerd heeft maar een beperkt aantal dagen. Dan maar later een keer terug gaan met Jack
's Avonds eten we in mooie taveerne aan het plein, waar het eten en de bediening wat tegenvallen maar waar het wel mooi zitten is. Daarna nog een afzakkertje in een kroegje bij het hotel en naar bed










1 opmerking:

  1. Op 28 juni neem je afscheid van Henk en Gerd, ze stappen op de bus richting Nederkand. Dit is het verslag van twee dagen later en is Gerd er opeens weer?! Gaat hier chronologisch iets mis of snap ik iets niet?

    BeantwoordenVerwijderen