dinsdag 3 juni 2014

Richting het zuiden; dag 55 en 56

Na het station van Limoges te hebben verlaten loop ik dwars door het centrum richting buitenwijken. Er zijn best een paar mooie straten met vakwerkhuizen, maar hoe meer ik richting buitenwijken kom, hoe meer flats en nieuwbouw. Ik passeer het academisch ziekenhuis, dat er gigantisch uitziet en ook nog een universiteit. Plotseling sta ik weer midden op het platteland met boerderijen en buitenhuizen. Het zonnetje schijnt lekker en ik stap goed door, want ik moet zo'n 29 kilometer afleggen vandaag. Dat gaat best vlot en hoewel het veel asfalt is vind ik het wel een mooie route en er is ook weinig verkeer. Omdat de route vandaag door een aantal dorpen loopt is er ook de mogelijkheid koffie te drinken en eten in te slaan. Zo rond half vier kom ik bij het laatste dorp. Hierna nog anderhalve kilometer tot mijn overnachtingsadres. Eerst maar wat drinken. Als ik daarna weer verderloop kom ik er achter dat in het boekje een fout is gemaakt met de afstand. Het is niet anderhalve kilometer maar minstens viereneenhalve kilometer. Dat tikt behoorlijk aan zo op het eind van de dag en op mijn tandvlees bereik ik mijn slaapadres. Gelukkig is het met eten, dus hoef ik niet op zoek naar een restaurantje dat open is.
's Morgens doe ik rustig aan omdat ik pas om half zes terecht kan bij mijn volgende adres en ik geen zin heb om daar uren te wachten. Net als ik wil vertrekken stappen Roelien en Mike de bar binnen om te ontbijten. Ze hebben de nacht op een camping doorgebracht in een hut samen met Ton en Thea. Het was nogal krap begrijp ik, zodat ze even behoefte hebben aan ruimte en rust. Dus vertrek ik meteen maar. Onderweg kom ik eerst Ton en Thea weer tegen als ik in het volgende dorp koffie aan het drinken ben en later ook Mike en Roelien weer als ik mijn brood zit te eten. Zo kom je elkaar dus voortdurend tegen. Omdat ik toch al om half vijf in La Coquille ben, waar ik zal slapen ga ik even wat drinken in de lokale kroeg, omdat het hotel pas om half zes opengaat (!). En ja daar komen Mike en Roelien al weer aan, want die mogen pas om zes uur naar binnen. Een paar biertjes later vertrek ik naar het hotel dat gelukkig open is en waar ik zelfs een heus bad heb. Altijd handig voor het uitwassen van je kleren. Geheel onverwacht krijg ik in het hotel echt een prima maaltijd. Nu eens niet  de gestampte pot, maar lekkere varkensrollade met abrikozen. Echt goed. Daar slaap je goed op!



Donjon in Les Cars



Schuurtje onderweg


1 opmerking:

  1. 1349 KM staat er op het schuurtje en daar ga jij als je de route uitgelopen hebt dik overheen. Ik heb wat mee zitten tellen en volgens mij zit je momenteel ergens tussen de 1000 KM en 1100 KM tot nu toe... Een hele prestatie. Overigens leuk die foto's van gemeenteborden, dat is op zich al een verhaallijn...

    BeantwoordenVerwijderen