maandag 21 juli 2014

Sandaal

Nog even over de gevonden sandaal uit Astorga. Jack wijst me er terecht op dat ik wel vertel hoe ik hem gevonden heb, maar niet hoe het is afgelopen. Toen ik hem aan mijn rugzak heb gebonden, heb ik onderweg aan iedereen die ik tegenkwam gevraagd, of ie soms van hen was, maar niemand reageerde daar echt op. In Rabanal waar ik die avond was heb ik hem toen eerst maar eens aan de deur van de herberg gehangen zodat ie ook gevonden kon worden. Maar toen ik het dorp in liep om wat te eten vroeg een vrouw me of ik die sandaal nog had want de eigenaar had zich inmiddels gemeld. Dus een uurtje later kon ik de sandaal teruggeven aan een dolgelukkige Amerikaanse vrouw, die hem erg nodig had, want ze had erg veel last van haar voeten. Ze was zo blij dat hij weer terug was, dat ze me meteen een drankje wilde aanbieden, wat ik overigens beleefd heb geweigerd. Toen ik 's avonds in een restaurant ging eten, kwam ik haar weer tegen en ze was nog steeds heel blij. Bij het afrekenen zei de ober me, dat ik niks hoefde te betalen omdat die Amerikaanse vrouw dat al had gedaan als dank. Kijk, dat is dan wel weer leuk!

1 opmerking: