donderdag 22 mei 2014

Regen en zonneschijn; dag 44

Vanmorgen regent het helaas nog steeds en dat terwijl ik vandaag weer een forse tippel voor de boeg heb. Eerst maar eens ontbijten en als ik daarna rond negen uur vertrek uit Bourges is het gelukkig droog. Dat duurt helaas niet lang, want na tien minuten begint het weer gestaag te regenen. Dus voor het eerst in bijna twee maanden haal ik mijn regencape tevoorschijn en een paar minuten later ga ik als een grote blauwe vogelverschrikker verder. Gelukkig is het niet koud en waait het ook niet zodat het eigenlijk best goed te doen is, maar leuk is natuurlijk anders. Maar ik heb echt niks te klagen, want het is tot nu toe steeds prachtig weer geweest. Toch schiet ik aardig op en rond elf uur ben ik bij mijn eerste stop. Hier is gelukkig een bar en kan ik lekker aan de koffie. Helaas zijn mijn kleren ook zeiknat; niet van de regen maar van het zweet, omdat zo'n regencape totaal niet ademt en je dus je lichaamsvocht niet kwijt kunt. Na een half uurtje ga ik weer verder en loop ik langs een enorme wapenfabriek. Gelukkig begint het droger te worden en even later gaat warempel de zon schijnen en wordt het eigenlijk prachtig weer. De route gaat wel weer veel over asfalt, maar ook door het bos, zodat je tenminste iets hebt. Ook zie ik achter het hek plotseling een ree staan, die mij heel lang aankijkt voor ie de benen neemt. Het laatste deel van de etappe gaat langs een lange rechte weg en al halverwege de middag bereik ik mijn hotelletje in Charost dat aan een doorgaande weg ligt. Gelukkig heb ik een rustige kamer op de binnenplaats. 's avonds krijg ik een heerlijke echt franse maaltijd voorgezet en ga ik voor de verandering maar weer eens op tijd naar bed

1 opmerking:

  1. Hoi Rein,
    Gisteren op het feestdiner voor Eliot hebben we het natuurlijk over jouw tocht gehad. Chapeau! Ook goed om te lezen dat je niet alleen de prestatie van de voettocht levert, maar onderweg de tijd neemt voor bezienswaardigheden. Dat ontbrak nog wel eens in verslagen van voorgangers.... Voegt ook veel toe, denk ik. Pinksterzondag vier ik mijn verjaardag, dan ben je er niet, maar als Jacques dan komt, ben jij er ook een beetje.... Groetjes, Johan

    BeantwoordenVerwijderen